Hike naar Signal Hill

27 april 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Gister was een dag met mooi weer. Aangezien ik nu van iedereen gehoord heb dat ik van elke zonnestraal moet genieten, wilde ik dus graag naar buiten.
Ons huis ligt tegen een berg aan, Signall Hill. Dus elke dag dat ik naar buiten kijk, zie ik een enorme berg voor mijn neus.

Mooi weer en zin om iets actiefs te doen ---> hiken naar de top van Signal Hill :) Het was een klim, zo in m'n eentje, maar wat was het mooi! Je zet een paar stappen, draait je om, en wauw wat een uitzicht! Even bijkomen, waarna je weer verder omhoog klautert. En weer dat wauw effect. Elke keer zag ik een ander deel van de stad omdat ik soort van om de berg heen liep. Echt ge-wel-dig! In Greenpoint stadium had een festiviteit en daar kwam echt de leukste muziek vandaan. Boven mij cirkelde de hele tijd drie helikopters om alles wat in Greenpoint Stadium gebeurde goed in beeld te brengen. Tegelijkertijd voelde het voor mij alsof ik in de gaten gehouden werd.

Eenmaal bovenop de top heb ik echt genoten van het uitzicht. Heel veel foto's gemaakt en een filmpje. Schittterend was het. Dan te bedenken dat Lions Head, Tafelberg en Devils peak ook op mijn to do list staan.

Het is fijn om hier een paar dagen eerder te zijn, ik kan echt lekker alles op me in laten werken wat ik tot nu toe al allemaal gezien en gedaan heb.

Morgen (dinsdag) begint voor mij het stage avontuur, het is vandaag namelijk Freedoms day. Ik ben heel benieuwd wat dat brengt. Een andere huisgenoot geeft ook les aan kinderen (wel van een oudere leeftijd) en is inderdaad al op haar derde dag voor het blok gezet dat de leerkracht een uur later pas kwam opdagen. Ik houd er rekening mee dat dit ook bij mij gaat gebeuren, dus een plan b is zo gek nog niet. Gelukkig zijn dat zorgen voor later. Nu niet, nu ga ik zometeen naar Canal walk (een winkelcentrum) met een huisgenoot om eens te snuffelen en wie weet wel wat te kopen.

1. Tom:
    27 april 2015
    Te gek! Geniet er van.
  2. Lotte:
    28 april 2015
    Hey Swaaaaa,

Leuk om je verhalen te lezen, net zo interessant als je blogs!
    Super ruig dat je ff alleen een berkje gaat beklimmen maar had natuurlijk niet anders van je verwacht.

Wij zijn vandaag begonnen aan onze minor. Ik ben echt super benieuwd hoe je eerste stagedag was.
    Skypen we snel ff?

Veel liefs,
    van je pabo mattie !!
  3. Fleur:
    29 april 2015
    Heey Lotje,

Super hè, er zullen er nog wel velen volgen. Ik ben bezig met mijn eerste ontwikkelingsblog op Simulise, dus wees gerust die komt er ook aan. Dan kun je lezen hoe de eerste stageweek (van drie dagen) was.
    Volgens mij hebben wij vrijdag een skype afspraak, dus dat komt goed!!
    Zie je dan :) Doei