It is Freaky Friday!!

12 juni 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Miss Hermans, are you coming tomorrow? It's Freaky Friday tomorrow!!!
Die vraag kwam gisteren op donderdagmiddag.

What the hell is Freaky Friday, en terecht!! Dus voor iedereen even een korte uitleg.
Je zult misschien denken, wat is Freaky Friday nu eigenlijk, en terecht!
Een keer per jaar wordt dit festijn op school gehouden. Toevallig was het nu na de examens, maar daar had het niks mee te maken. Het is een grote fundraising voor de school. Kinderen zamelen geld in om deze dag te kunnen organiseren en aan het eind van de dag krijgen alle leerlingen een maaltijd en wat te drinken van school.

Ik liet me overhalen om op vrijdag ook lekker naar stage te gaan en meteen werd er gevraagd als wat ik dan verkleed zou komen. WOW, ja daar was ik even niet op voorbereid. Uiteindelijk ben ik maar lekker als Fleur gegaan en was het een dagje 'go with the flow', lekker toch!

Eenmaal op school aangekomen waren de rood/beige uniforms inderdaad helemaal verdwenen, in plaats daarvan waren vrijwel alle kinderen verkleed als zombies, heksen, monsters en allerlei van dat soort figuren. Een soort van gemengde carnaval met Halloween. De schmink, de zwarte nagels, de pruiken en de bloedbommetjes vlogen je bijna letterlijk om de oren. Ik vond het heerlijk om te zien dat een school die normaal zo strak gestructureerd is, ook wel eens alles helemaal los kan laten.

s Ochtends werden er in de verschillende bouwen allerlei spelletjes georganiseerd. In elke klas stond iets opgebouwd en dat voerde alle leerlingen van de klas uit. Een carouselmodel voor de hele school dus. De juniors rouleerde onder elkaar (Grade 1-3) en de Seniors ook bij elkaar (Grade 4-7). Na deze spellenochtend was het lunchbreak en dus verdween alles naar buiten om verder te spelen, waarna we allemaal verzamelden in de grote hal. Daar werden prijzen uitgereikt voor best verklede personen. Met een film werd de dag afgesloten.

Apart was het om te zien hoe kinderen aan het eind van de dag enorm van een lekkere dikke chickenburger en mierzoete limonade genoten, het is en blijft hier realiteit voor sommigen!!

1. Manon:
    12 juni 2015
    Haha geweldig!!
  2. Ingrid Pesgens:
    24 juni 2015
    Ziet er leuk uit die freaky Friday, misschien iets voor de pabo??
    ga je nog reizen na de stage??
    Ben heel benieuwd!
    Wil graag de verhalen live horen na de vakantie!

Groetjes,
    Ingrid
  3. Fleur:
    24 juni 2015
    Hallo Ingrid,

Ja die Freaky Friday zou je moeiteloos kunnen overnemen op de pabo! Iedereen een Halloweenkostuum en gaan met die banaan :)
    Vanaf vrijdag ben ik voor een weekje de touristguide voor mijn vriend in Kaapstad en daarna reizen we verder via route 62 en de Gardenroute naar Port Elizabeth. Uiteraard kan ik niet het land verlaten zonder wat wilde dieren te spotten, dus ik zal ook zeker het Krugerpark bezoeken. En dan via Jo'burg weer terug naar huis.
    Na de vakantie zal ik komen vertellen, herinneringen ophalen :)

Groetjes, Fleur