Hey Ho, let's goo!!

26 april 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Wat was het spannend om de eerste keer alleen te vliegen. En dan zeker naar de andere kant van de wereld. Alles is in ieder geval goed gegaan. De taxichauffeur die mij kwam ophalen was wat laat.. volgens mij maakte hij gebruik van een Afrikaans half uurtje, maar het bleek 'the traffic' te zijn. Met andere woorden, van 's ochtends 06.30 uur tot 09.00 uur is het vreselijk druk op alle ringwegen.

Na een indrukwekkende autorit van misschien net een half uur, kwamen we aan bij het huis waar nu verblijf voor de komende twee maanden. Het is geen luxe lodge, zeker niet! Maar het is ook geen hutje van stro en klei. Nadat de poort door Jane werd opgemaakt, (Jane is een andere stagiaire) werd ik vriendelijk verwelkomd door de andere stagiaires die in het huis wonen. Ik moet er nog bij vertellen dat het huis beveiligd is met twee grote poorten, waar alleen wij een sleutel van hebben. Het is puur voor de veiligheid.
Terug naar het verwelkomen, dacht ik eerst dat ik in een huis verbleef met drie andere personen. Maar niets is minder waar. Er is een groot huis, voor tien personen en een kleine cottage voor vier personen. Reken maar uit met hoeveel dat wij hier samen zitten nu. Ik ben dus echt niet alleen!!!
Wat ik wel grappig vind, is dat het huis in een islamitische buurt ligt. Inderdaad, vijf keer per dag hoor je het gebed door de buurt. Het is een vreemde gewaarwording zo midden in Kaapstad, maar tegelijkertijd wordt je meteen met je neus op de feiten gedrukt hoe multicultureel het is.
Het is gek, ik merk aan mijn typen en mijn manier van schrijven dat ik echt alles wat ik tot nu toe gezien en gedaan heb eruit spuug. Totaal geen structuur. Is ook niet erg, dan weet je meteen dat ik erg veel indrukken heb gehad.
De dertien bewoners zijn overigens uit alle windstreken: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Libië. En in onze tuin staat een grote citroenboom met overheerlijk verse citroenen, top voor in de Desperados.

Zo, ik geloof dat ik voor nu wel ff genoeg heb verteld. Gister zijn we met een grote groep naar Longstreet geweest. Als je over ervaringen spreekt, dan is dit er zeker een die nu in mijn rugzak zit. O my god, wat een gewaarwording!!

1. Jordi Jaeqx:
    26 april 2015
    Mooi verhaal Fleur. Geniet van alle indrukken en.... wen maar aan de Afrikaanse halve uurtjes haha ;-)
  2. Fleur:
    26 april 2015
    Dank je Jordi. Ik heb al vaak Afrikaanse half uurtjes meegemaakt, elke dag weer :) Waarschijnlijk zijn dat dingen die je meeneemt naar Nederland