Een kort maar krachtig weekje

20 juni 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Wat een week heb ik achter de rug!

Maandag begon met een extra vrij dagje omdat dinsdag nationale vrije dag was, Youth day. Woensdag was het dan ook raar om weer ineens voor de klas te staan na zo'n lang weekend.
Die woensdag gebeurde er niet veel bijzonders. Grade 5 werkte aan opdrachten in d boeken en kwam een beetje bij van de afgelopen twee examenweken. Anderen moesten hier en daar nog een toets opnieuw maken, omdat er teveel gemist was. Het verliep prima. Aan het eind van de dag was mijn mentor bezig met rapporten te schrijven, zijn opmerkingen over de afgelopen term werden keurig in ene word document getypt. Omdat het einde van mijn stage nadert en ik de ook een aantal dingen gezien heb, deelde ik deze met hem. Zeker over de twee weken die voorbij waren gegaan toen hij er niet was. Waar ik had gedacht niet zo heel lang te praten, besloot hij om alle 30 leerlingen te bespreken, of ik daar tijd voor had. Natuurlijk, want ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik met mijn 10 weken stage hier zoveel mocht zeggen.

Donderdag begon al speciaal en zo eindigde het ook.

's Ochtends stond ik helemaal achteraan in de rij, samen te wachten met de kinderen. Niet veel later kwam mijn mentor ze halen en sprak hij mij aan. "Goodmorning Miss Hermans, how are you today? Have you allready talked to the principal?" Daar sloeg mijn hart twee keer zo snel even, want wat moest ik bij de prinicipal bespreken? "She was wondering if you want to take over Grade 6, because the teacher is absent." Met een super gevoel stemde ik in met het idee. Een beetje verbaasd dat het gevraagd werd, liep ik naar boven en daar stonden alle leerlingen van Grade 6 netjes te wachten op me. Na het groeten liepen we de klas in en heb ik de hele dag verder gedraaid.
Tussendoor ben ik nog even naar de principal gelopen om te vragen of het normaal was dat ze dit deden. Ze heeft me helemaal uitgelegd dat het in Zuid-Afrika is toegestaan om studenten in te laten vallen. Wel vanaf een bepaald niveau natuurlijk. "And you know Fleur, we see how you work in your class, you can take this as a compliment, if we thought that you were not able to do it, we wouldn't ask you!"
Stralend liep ik naar grote grasveld achter de school om alle grade 6 leerlingen op te halen van gymles. Mijn dag kon niet meer stuk!
Nu ik dit zo typ, met mijn gezicht ik de volle Zuid-Afrikaanse zon, denk ik weer terug aan de dag en geniet ik opnieuw. Een selfie met de klas maakte het af en de kleine tekening op het bord was de kers op de taart.

Ja echt, wat een dag was dat. Het had helemaal super afgesloten moeten worden met een gesprek via Skype met mijn hopelijk toekomstige school, maar dat bleef uit, helaas. Tot vandaag heb ik me voorbereid op een sollicitatiegesprek werd het dringen qua tijd. Hoe irritant was het dan ook om elke dag opnieuw te zien op Facebook hoeveel mensen al een school hadden. In gedachten zag ik mezelf al naar de tweede ronde gaan.. daar had ik echt geen zin in! Vanmiddag kreeg ik gelukkig het verlossende gesprek!

Ik ben zooo ontzettend blij! Ik kan eindelijk volmondig zeggen dat ik ook een LIO plek heb, op basisschool De MHeijster in Hoensbroek. Hoe chill is dit. Met een knal kan ik beginnen aan mijn laatste week stage hier in Zuid-Afrika en daarna kan ik met een gerust hart op reis door dit schitterende land. Yep, ik verheug me!

See you next week :)

1. Manon:
    20 juni 2015
    Je bent een toppertje meid!!
    Geweldig al je belevenissen en ben super blij voor je dat je een LIO hebt gevonden!
    Hoezeer ik onze borrel momenten ook mis wens ik je nog een top tijd daar en zeker dalijk met Tom als jullie gaan reizen!
    Veel succes met laatste lootjes!

See you soon chick!!

Kuss oet limbolandjeee
  2. Henk:
    24 juni 2015
    Wat schrijf je goed Fleur! Bundel alles wat je schrijft en je hebt een boek..
    Wat ga jij met veel zelfvertrouwen aan jaar vier beginnen en dat is je gegund!