Dokter time

29 mei 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Deze vrijdag begon fantastisch... not!

Voor mensen die mij kennen, die weten dat ik best vaak last heb van mijn oren. Puur omdat ik kleine gehoorgangen heb, is het een feit dat ik snel verstopte oren heb en nog maar de helft versta van wat iedereen tegen mij zegt. Dat levert vaak hele leuke reacties op :)

Nu ben ik intussen al vijf weken in Kaapstad en heb ik er eigenlijk geen last van gehad, vreemd vond in het al. De afgelopen dagen begon het ook steeds erger te worden en ik voelde een dokterbezoek wel aankomen, maar ja, uuuh in Kaapstad naar de dokter? Mmmm, dan is een vers gezette cappuccino beter zeg maar!

Vanochtend, 6.30 uur ging de wekker, en jawel, ik hoorde niks... Toch naar stage gegaan en ook nog een onverwachte rekenles gegeven aan mijn klas. Het was een kunst. De moeder van de twins waarvan er een bij mij in de klas zit, vertelde me dat er vlakbij een dokter was en dat je daar zonder afspraak naartoe kon. Vanmiddag heb ik dus mijn eerst Afrikaanse doktersbezoek gehad. En het was reuzegezellig!

Inderdaad zonder afspraak kwam ik binnen en meldde me aan bij de balie. Of het de eerste keer was dat ik er was.. ja joa! Eenmaal bij de dokter binnen werd ik volledig uitgehoord, zoals iedereen hier alles van je wilt weten. Ik zie er immers niet uit als een doorgewinterde Capetonian en klink ook niet zoals de meeste mensen uit de buurt. Volledig werd ik getest: bloedprikken en bloeddruk, longen beluisterd, hartritme getest, ogen check en vervolgens mijn oren. Van die routinecheck kunnen ze in Nederland nog wel wat overnemen dacht ik meteen!

Om een verder lang verhaal kort te maken, mijn oren zijn weer vrij en de rest van de gecheckte dingen is ook helemaal in orde. Bo-Kaap (buurt waar ik woon) is net een klein dorp. Iedereen kent elkaar! Toen ik de dokter vroeg of hij mr. Jakoet kende, (mijn huisbaas) antwoordde hij "I am mr. Jakoet, you are talking about my brother, Fadel isn't it? tsjakka. Daar kwam de hele geschiedenis naar boven. Volgens hem sliep ik in de kamer waar hij was opgegroeid.

Nee, ook dit bezoekje vergeet ik niet!
Thanks to the Badat family die mij de tip heeft gegeven! (vader en moeder van Zulaiga en Rumaana)

1. Lotte:
    29 mei 2015
    Hey Fleur!
    Goed dat je naar de dokter bent gedaan. Dan kan je weer van je to do list afstrepen haha! Nee grapje maarja dat heb je wel weer mooi meegemaakt.
    Ik begin je ondertussen wel te missen. Niemand die van die gekke opmerkingen maakt als jij!
    Dikke knuffel van Lottie
  2. Fleur:
    29 mei 2015
    Jaaa precies Lotte!
    Die hebben niet zoveel mensen op hun to do list staan (ik ook niet trouwens) maar het is toch cool om mee te maken.
    Ik zal je er af en toe weer eens aan herinneren tussendoor. Maar wees gerust, eenmaal terug ben ik niet meer te houden :)
    Liefs, Fleur
  3. Tom:
    30 mei 2015
    Echt leuk om te lezen, ik zie het al helemaal voor me hahaha. Goed dat je niet hebt afgewacht!

Kusss
  4. Manon:
    30 mei 2015
    Hehe sjit dat je net daar er last van krijgt! Maar zo zie je maar weer dat ook een dokters afspraak leuk kan eindigen :p.

Xxxxjesssss misyou!
  5. Henk:
    24 juni 2015
    Roald Dahl zou geld over hebben voor zo'n short story met een verrassend plot!