Een bomvol weekend!

7 juni 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoe kan ik dit blog anders noemen, het was echt een bomvol weekend.

Op vrijdag begon het met mijn schitterende idee om naar Devil's Peak te gaan in mijn eentje, maar dat kon ik helaas snel afblazen omdat mijn oor (ja dat ook dat uitgespoten was) nu heftig ontstoken is en ik verrek van de pijn, nu nog steeds, maar goed. Na een portie oordruppels gekocht te hebben, wilde ik wel graag gebruik maken van het schitterende weer dat was aangekondigd. Dus hup, met een aantal huisgenoten in de auto naar Rhodes memorial.

Jeetje, het is dan maar een gedenkteken van wederom een belangrijk geschiedenispunt van Kaapstad, maar het was zo imposant dat je een tijdje kon blijven kijken. Een lekkere lunch deed me even bijkomen van hetgeen ik net gezien had.
Na dat hapje eten reden we verder naar Kirstenbosch, bekend van de schitterende botanische tuinen midden in de stad. En echt, de winter hier is niet minder! Uitgestrekte velden met de mooiste planten en bloemen lieten me versteld staan.

Zaterdag was het tijd voor wat anders, vorige week was ik met mijn achternicht naar mijn oom en tante in Pinelands geweest, nu hadden we besloten naar Cheetah outreach te gaan. Een opvangcentrum voor Cheetahs, kort uitgelegd. Het was super! Tien minuten mochten we even in de kooi met het dier en hebben we hem (Joseph) kunnen aaien en foto's mogen nemen. Na dit overweldigende bezoek aan de dieren, reden we met de auto naar Strand. De Afrikanen zijn niet zo van de moeilijke plaatsnamen, dus Strand is waar het strand is... :)

Vandaag was ook een dag waar ik lang naar uitgekeken had, met zo ongeveer het hele huis gingen we naar Mzoli's. En voor degene die het niet kennen, dat is een braairestaurant in township Gugulethu.
Je koopt je vlees, laat dat braaien op een mega grote braai, haalt het op en eet het vervolgens onder het genot van een pintje, coronaatje of iets anders lekker met de rest op. Alleen het kopen van het vlees is al een beleving zeg! Mr. Mzoli's himself zat vandaag achter de kassa, dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt een foto te kniepse. Top top.

Nu is bijkom tijd, morgenvroeg gaat mijn wekker om de kids van grade 5 weer het beste onderwijs te geven. En als mijn ontstoken oor niet goed gaat, moeten we daar ook wat mee regelen!

Toedeloe

1. Tom:
    8 juni 2015
    Met je oor komt het wel goed, maak je geen zorgen. Je geniet met volle teugen van elke dag daar gaat het om!!!

Kusssss
  2. Fleur:
    8 juni 2015
    Ja, ik was de vorige keer al overtuigd dat het goed zou komen en met die dosis pillen van nu erbij kan het alleen maar goed komen :)

Liefss