Cape Town it is!

1 november 2014 - Gulpen, Nederland

Yes, het gaat gebeuren!

Al tijdens mijn eerste opleiding kreeg ik het warm van het idee de mogelijkheid te hebben om in het buitenland stage te lopen of te werken. Voor die opleiding was het dan ook zeer logisch om je werkveld te verbreden naar Ibiza, Mallorca en Menorca. Ik volgde de opleiding entertainment in de recreatiebranche voor alle duidelijkheid. Dus dan zijn de eilanden, eerder genoemd, geen uitzondering.

Vrolijk als is was dacht ik ook wel te gaan. Maar het ergste wat me kon gebeuren, gebeurde. Ik mocht niet gaan van mijn opleiding.
“Wat een kwatsj” zoals ik dat zou zeggen!

Na al die jaren in voorgaande opleidingen bleef het onderwerp hangen. En toen ik in pabo 1 een college over het werken in het buitenland kreeg, begon het wederom te kriebelen. Alleen was dat nou niet echt hetgeen waar ik aan dacht. Totdat……………daar aan het eind van pabo 2 de keuze gemaakt moest worden voor de minor. De enige minor die nog misschien iets van tegengas had kunnen geven was Digicoach, maar ja, die is er niet meer.  [:(]  De keuze voor internationalisering was zo easy! En toen begon het: motivatiebrief schrijven, CV in orde maken, gesprek hier, gesprek daar. Mailen met die.  Ik schreef in eerste instantie voor Zambia, maar ben blij dit niet gekozen te hebben.
De keus van continent was eenvoudig. Al héél lang wil ik naar Afrika! Ik heb dat nou eenmaal met bepaalde landen, die hebben een soort aantrekkingskracht op mij.  Ik kreeg wat briefjes mee naar huis om uit te kiezen. Zo gezegd, zo gedaan.
Kaapstad gaat het worden vertelde ik met een brede glimlach aan Bianca. De stad met de townships en de mensen die nog altijd leven met de apartheid.  Ik kan er niet over ophouden! De reacties die ik kreeg waren niet allemaal even leuk om te horen. Zo waren er ook mensen die bleven vragen of ik nog steeds wel ging en of ik nog niet van gedachten veranderd was.
NEE!
Veranderen doe ik niet.

Wat ook een mooie bijkomstigheid is:
Je onderscheiden van de rest, opbouwen van je netwerk, talenkennis uitbreiden, investeer in je toekomst én

de ervaring van je leven!

Inmiddels heb ik al gesprekken gehad voor de intake en heb ik officieel een ‘go’ gekregen. De school waar ik stage ga lopen is  deze . Voordat ik zekerheid had of ik wel kon gaan, moest ik eerst nog een herkansing maken. Dat heeft aardig wat stress opgeleverd. Maar ook die is binnen. Presteren met een beetje druk kan geen kwaad zo af en toe.

Let’s book a ticket!