Väskolan Kristianstad

13 mei 2014 - Kristianstad, Zweden

Het eerste schoolbezoek was vandaag dan eindelijk zo ver. Met de bus vertrokken we om kwart voor acht naar de school die net even buiten het dorp lag. Twintig minuten later kwamen we aan en werden we ontvangen door een van de juffen, Maria.

De school was wel ontzettend groot vond ik, 500 leerlingen zitten hieAls eerst kregen we een rondleiding door de school van vier leerlingen. De school is eigenlijk verdeeld in twee delen. In een deel zitten de groepen 4,5 en 6, aan de andere kant zat groep 7,8 en 9. Op deze school zitten leerlingen in de leeftijd van 7 t/m 16 op school. Bij binnenkomst kregen we ook van die blauwe hoesjes die je ook in het zwembad om je schoenen moet dragen. Dit doen ze om de school schoner te houden, leerlingen en leerkrachten dragen slippers, binnenschoenen of lopen op sokken.
Na de rondleiding mochte we dan de klas in van Maria, die lesgeeft aan groep 4, voor ons is dat groep 6. Dus deze kinderen zijn net zo oud als jullie Dean, Chloé, Danique, Alain, Bradley, Senne, Jip en Luna.

Toen het voor ons tijd was om weer na huis te gaan, kregen de kinderen warm eten op school. Dat krijgen ze elke dag, maar wel altijd iets anders. Op een van de foto's kunnen jullie het menu zien.

Intussen zijn wij weer met de hele groep in het hostel, dat is een hotel, maar dan met stapelbedden, dus niet zo luxe. Dadelijk gaan we weer wat eten en dan nog wat gezellig zitten. Want morgen moeten we weer naar een andere school. Ik ben benieuwd wat we daar gaan zien.

Tot morgen.

Groetjes, juf Fleur