De eerste dag

12 mei 2014 - Kristianstad, Zweden

We zijn er!!!
Het is mooi hier en wat opvalt, ook heel schoon.

Toen we gister uit de trein stapte was het nog ongeveer tien minuten lopen naar het hotel. Eenmaal daar aangekomen was het nog gesloten, een flinke domper na zo'n lange reis. Al snel kwam gelukkig de hostelbaas aangelopen om ons alsnog deur open te maken. De kamerindeling was zo geregeld. Ik lig met twee andere meiden en een jongen op de kamer. Heel gezellig!

Omdat vandaag de eerste dag was, hebben we veel aan introductie gedaan. We zijn met de bus naar de hogeschool geweest, Hogskolan in het Zweeds, waar we een les in Zweedse taal kregen en hoorden van zowel leraren en studenten hoe het onderwijssysteem werkt.
Hier hebben ze helemaal geen Cito toetsen!!

Als laatste zijn we vandaag nog in de kerk van Kristianstad geweest. Hier heb ik een blaadje aan de zogehete wensboom gehangen (zie foto's).

Morgen bezoeken we allemaal de eerste basisscholen. Dat geldt ook voor woensdag en donderdag. Vrijdag komen we al weer naar huis. Als je jullie nou vragen hebben over het onderwijs hier, dan laat deze maar als reactie achter op dit blog. Dan kan ik ze lezen en beantwoorden.

Groetjes, juf Fleur